Osteopat

Idag hade jag och mamma morgonutsläppet i stallet. Dom flesta hästarna i stallet är ute på helbete så det var bara 4 st att släppa ut. Jag red ut i skogen på Quila ca 40 minuter och trava och galopera. Eftersom jag red ut själv så var han extra tittig och kastade sig lite här och där, men annars skötte han sig väldigt bra och gick fram överallt utan konstigheter :)

I torsdags kom också Osteopaten Cindy ut till Quila. Jag har ju kännt lite den senaste tiden att han vart väldigt svår i vänstersidan och inte riktitg kunna få loss det med bara ridning. Så då är det perfekt tycker jag att kunna ta ut en Osteopat som kan knäcka till om det är några spänningar och så. Quila hade också spänningar i nacken åt vänster och hade en låsning i ena bakbenet som hon fixade till.
När jag red lösgörande igår tyckte jag att han känndes fin, inte alls lika ovillig åt vänster som innan :)

I veckan ska jag rida lektion för Pelle och träna lite delar ur program för sedan på Fredag, Lördag och Söndag är det meeting på Gripen ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0