Kurs för Fredrik dag 2

Igår var det ju dag 2 i kursen. Först när vi kom dit så åkte alla och åt gemensam lunch på resturang och så hade Fredrik teori i samband med lunchen. Han pratade om hästens utbildningsskala. Alltså .. takt, lösgjordhet, stöd, schvung, rakriktning och samling ----> genomsläpplighet (ridbarhet).

Sen efter lunchen så skulle jag rida. Det gick 100000000 gången bättre igår! :D
Han var verkligen mycket mer ridbar än dagen innan. Dan innan känndes han som en bomb som typ skulle exploderas när som helst.
Jag var mycket bättre på att förekomma honom också. Nu kunde jag rida förbi den där läskiga öppningen och utan att Quila skulle dra upp huvudet och kolla ut eller skena förbi ..

Red som vanligt slutor och Quila var jätteduktig! Slutorna börjar se ganska bra ut och det är såååå kul!!! Men det är klart, träning ger ju färdighet :)

Idag ska jag rida Molly också, kul! :)
Sen efter ska jag rida Quila bara lång och låg i kanske max 20 min.

 
Bild på Molly som jag låna från http://lovholmen.se


Lovade ju igår att det skulle bli massa bilder från kursen. Men som vanligt hade jag&mamma jätte bråttom och glömde kameran hemma :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0