SKRUV I HOVEN!

Igår var det en ganska rörig kväll i stallet. När jag och mamma först kom till stallet så stod stackars Calle i stallgången och hade fått en hovböld, men som tur va var en hovslagare där som skulle sko en annan häst där så han kunde kolla på Calles hov. Sedan kom vi igång ganska sent med att fixa Gustav och Quila eftersom båda platserna i stallgången var upptagna, men tillslut kom vi ut i alla fall och då skrittade vi först en bit ut i skogen och sen lite i villaområdet, det gick bra, Q var jättesnäll.
Och sedan när vi kom in i stallet så såg jag att Q inte riktigt ville stödja vänster bak så jag kollade i den och då hade det kommit in en skruv ca en cm in i hans hov! Så mamma fick skruva ut den med skruvmejsel ... Han ömmade ingenting när man tryckte och så men för att vara på den säkra sidan så la vi om hoven med hovbandage. Men det sjukaste av allt var att vi råkade lägga hovbandaget på fel hov, så jävla typiskt hahahah! Så vi fick ta upp allting och lägga om på rätt hov!

Nu ska jag snart åka ut till Q och kolla hur det är med hoven. Uppdaterar mer ikv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0