Dags att uppdatera, eller?

Undra om jag har någon liten läsare kvar efter min dåliga uppdatering? Jag tänkte i alla fall försöka mig på bloggandet igen. Eller jag kommer i alla fall slänga in lite inlägg då & då när jag har tid :) 

Just nu är Quila dålig. Innan vi märke det så hade jag under en tid känt att han inte gick riktigt som han brukar, han var inte halt, men när jag red på böjda spår så blev det stundtals lite hackigt, så då märkte jag att något var fel.
Vi bad vår hovslagare ta en titt på hoven och då sa hon att han hade en hovböld men att hon trodde den hade kommit ut. Så då fick han skrittas någon dag och sedan satt jag lite på honom och märke att han fortfarande känndes hackig .. så då kom lotta ut igen och då var hovbölden fortfarande inte helt borta, utan den hade nu spridit sig, och då märke jag även att Q markerade lite på böjt spår. Så i fredags var jag och mamma på Täby kliniken och rönkade hela hoven för att se så det inte skulle vara något annat än hovbölden, och det var det som tur var inte! Han är fortfarande lite öm eftersom hovslagarn var tvungen att karva bort en del av hoven för att få ut hovbölden ... Så just nu går Quila på butta och ska ledas i två veckor, sedan får jag börja sitta på honom och hoppas hoppas då att allt är som vanligt! Känns verkligen tråkigt att Q skulle bli dålig precis innan jag skulle rida omg 2 i eliten + vara med i finalen som går snart, så himla surt! Menmen, huvudsaken är att min prins blir frisk ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0