Mustang

I Måndags var vi på Mustang och skulle kolla så att Quilas dressyrsadel låg helt bra. Jag skulle först rida men den utan shabrak så skulle han kolla hur det såg ut när jag red med sadeln. Och eftersom det inte var nått shabrak så kände Quila att nånting inte va helt rätt ( känslig som han är! ) så direkt när jag hade suttit upp så börjar han göra största boksprången någonsin och skulle ha av mig till varje pris! Mamma stod och höll i Quila samtidigt och höll på att få hela hästen över sig. Tillslut va jag tvungen att kasta mig av. Men sen så ville jag hoppa upp igen, och då kände jag att han gick och ladda men sen lugna han sig.

Sadeln låg i alla fall helt perfekt och Pär behövde inte stoppa om den eller någonting, så det va ju skitbra! :)
Sen gick mamma och jag upp i Mustang butiken och jag hittade en jätte fint Eskadron shabrak som vi köpte, och så köpte vi en sadeltvål också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0